Určitě pro vás nebude nic nového informace, že je Škoda Octavia nejprodávanějším autem na trhu. Jedná se také o nejžádanější ojetiny, mezi kterými si zájemce rozhodně může vybírat. Ceny ojetin jsou navíc tlačeny dolů. Pokud nechcete novinářskou výbavu auta, pak ojeté auto pořídíte i za 250 000,-.
Co více člověk potřebuje k životu, než lidové auto, kterým je právě Škoda Octavia třetí řady? Všechny civilní motorizace mají vzadu vlečenou nápravu, která je jednoduchá. Nezávislé zavěšení je ale umožněno pouze čtyřkolkám nebo motorizacím, které mají nad 110 kW. Pochybujeme ale, že by běžný spotřebitel řešil, jak moc se zhoršily jízdní vlastnosti Octavie. Auto tohoto typu jezdí velice dobře pořád a kromě toho je pohodlné a také klidné.
Pokud je povrch rozbitý, zadek je trochu neklidný a duní. Pokud si ale nenarvete na základní motorizaci osmnáctky, zůstane stále tichá a komfortní.
Jestli je něco, co se ji rozhodně nedá upřít, pak je to přátelská ergonomie. Interiér je jednoduchý a také strohý. Přístroje jsou přehledné a je zde možnost nastavení volantu a sedačky podle sebe. Takovou polohu si nemohou dovolit nastavit ani řidiči, kteří jezdí v BMW.
Co se týká zadních sedaček, ty jsou kompromisní a to díky své délce podsedáku a sklonem opěradla.
Velkou výhodou je, že tento typ auta toho moc nepotřebuje. Je ale lepší držet se plánu 15 000 km nebo jeden rok. To záleží na tom, co nastane dříve. Čerstvý olej dělá motoru dobře. Každý rok se rozhodně nebojte vyměnit sací i kabinový filtr. Jedná se navíc o stovkové položky, takže se nejedná o nic cenově náročného.
Pomalu ale jistě se podvodníkům začíná dařit dělat guláš. Zejména u dovozů může hrozit, že koupíte stočený tachometr a to až o stovky tisíc kilometrů. Něčemu takovému může snadno napovědět interiér. Lepší je hledat ta auta, která mají český původ.
Pokud chcete auto, které od vás nic nechce a kromě základního servisu není nic jiného potřeba, pak byste si jej měli pořídit i vy.