Pokud si kupujeme nový vůz, pak zdaleka nejčastěji se obracíme na autobazary. Zde totiž můžeme koupit auto, které nám poskytne dobrou službu, za mnohem menší cenu než u nového modelu. Zatímco skutečně kvalitní nový vůz koupíme od půl milionu výše, u ojetého auta se leckdy vejdeme i do sto tisíc. Je tedy jasné, že je to pro mnoho z nás ta lepší varianta, a také důvod, proč je autobazarů takové velké množství.
Pravdou však je, že zdaleka ne všechny autobazary s námi hrají férovou hru. Jistě, prodávají ojetá auta, avšak leckdy přitom používají ne zcela legální praktiky, které jim mají pomoci vůz lépe prodat. Je tedy vhodné se podívat, jak můžeme takový autobazar poznat.
V první řadě by mělo být samozřejmostí požadovat doklad o původu vozidla. Mnoho jich totiž vozí v podstatě pašovaná auta z Německa či jiné blízké země, aby je pak u nás prodali za mnohem vyšší cenu. S tímto dokladem se také můžeme obrátit na pojišťovnu, u které má daný vůz povinné ručení, a zeptat se, zda skutečně nebylo bourané, jak bazar tvrdí.
Dále jsou zde samotné ceny. Pokud jsou skutečně nízké, je jasné, že zde něco nehraje. Každá firma chce co nejvíce vydělat, a pokud prodávají auta skutečně za levno, pak musí šetřit někde jinde. Nejčastěji v tom, že lidem za jejich vůz, který do bazaru prodají, vyplatí mnohem méně, než je skutečná hodnota auta. Může v tom být ale také to, že se snaží zakrýt skutečný technický stav vozidla, které má například najeto více, než nám bazar tvrdí.
Pak je zde samotné financování. Většina autobazarů nabízí hned několik způsobů, od platby v hotovosti přes převod na účet až po leasing. Zde je vhodné se informovat na leasingové společnosti, se kterými má daný bazar smlouvu. Jsou skutečně solidní, nebo mají ne zrovna férové podmínky? To vše nám může pomoci k tomu, abychom dobře vybrali.